Millie född

Ringde Angelica på söndags natten/tidig morgon och sa att hon måste komma för nu var det dags! :) Kom in till förlossningen halv 7 med kraftiga värkar och var då redan öppen 7 cm. Fick börja med lustgas och bad om eda. Fick eda och var då öppen 9 cm. Bad att dom skulle ta hål på hinnorna så vattnet gick men dom ville vänta och se om det skulle gå av sig själv. Tillslut sa ja att nu måste ni ta hål på hinnorna för det gjorde så j*vla ont! Vilket dom gjorde och så fort vattnet gick så kom krystvärkarna och jag började krysta. Krystade 3 gånger sen så låg hon där på magen! Världens finaste lilla flicka!!

Men det tog inte lång stund tills jag började blöda kraftigt. Modekakan ville inte lossna och när den väl gjorde det så följde inte alla rester med, just där av blödningen.
Det kom in läkare och mera personal för att försöka få stop på blödningen.
Det blev full fart in till en operations sal och skrapas. Vaknade upp och frågade efter Jimmy och bebisen. Ringde även mamma för att säga att vi alla mådde bra.
Hon hade inte hört nåt från oss på hela dagen, så klart att hon var väldigt orolig. Pratade med läkaren senare på eftermiddagen och läkaren sa att jag hade nästan förlorat 3 liter blod, vilket är ganska mycket. Inte undra på att man inte kände sig pigg. Fick 2 påsar blod och även plasma.
Var sängliggandes i 2 dagar innan jag kunde komma upp ur sängen och börja ta hand om lillan. Tur att Jimmy var där och hjälpte mig!
Fick stanna på sjukhuset i 4 dagar innan vi fick komma hem. Vad skönt det var väl sen att få komma hem och träffa Jamie.
Jamie blev så glad över sin lillasyster! :) Och vi med över att allt hade gått bra ändå..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0